Radeq Brousil (1980)

Studia: 2000 - 2001 - Academy of Arts in Brussels (Anderlecht) – Painting studio 2002 -2003 – Akademie výtvarných umění v Praze - New Media studio 2006 - 2007 - Concordia University Montreal - Photography 2008 - 2009 - London College of Communication 2002 - 2009 – Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze – Studio of Photography Brousilova práce vychází z fotografie, ale zabývá se nejen fotografickými a obrazovými tématy, ale i konceptuální a minimalistickou tvorbou. Věnuje se zejména volné tvorbě. Působil jako fotograf v časopisech Živel, Hype, Blok, Vice. Spolupracuje dlouhodobě s nakladatelstvím FRA, pro které vytváří obaly knih. Zabývá se nejen vizuálním uměním, ale i hudbou. Výběr ze samostatných výstav: Výstava Studio Works: Fotograf Gallery, Praha, 2014 Výstava Jeden svět nestačí: galéria ± 0,0, Žilina, 2014 Pracovní název nového souboru Radka Brousila zní Studio Works 2. Číslice 2 upozorňuje, že patrně existuje starší soubor stejného názvu, na který ten nový reaguje. Studio Works 2 se od „jedničky“ odlišují víc, než by se na první pohled zdálo. Brousil v nich mnohem více přihlíží k procesu inscenace fotografované scény. Také technické zařízení fotografického studia zapojil klasičtějším způsobem jako služebný činitel, odhalující a skrývající to, co fotograf chce nebo nechce předložit k vidění. Výstava: Studie mladého muže, Klášterní kostel sv. Antonína Paduánského, Sokolov, 2010 Výstava byla postavena na studii muže. Zaměřuje se na konkrétní osobu a její fyzickou podstatu s tím, že je pojata jako konceptuální projekt a ne jako typologicko-vědecká studie. Celá instalace je prezentována nikoli ve formě fotografií, jak je u autora obvyklé, ale jako videosekvenční krátká videa, představující ”dynamické fotografie”. Každá z projekcí je věnována jiné studii. Setkáme se tu jak s odkazy na antický symbol mužství, kde ve videu skáče ”mladý muž” v tělocvičně na trampolíně, tak s příkladem muže jako vojáka, na kterém je podstoupen drogový experiment, nebo cvičence - sokola, který absolvuje fyzickou průpravu do vyčerpání sil, nebo i s moderním „popovým“ vnímáním člověka, jako nástroje hrajícího nespočetně mnoho rolí ukazujících veškeré možné výkony, anomálie a dovednosti.

brousil3.jpg
brousil3.jpg